KAIZEN: marketingowa moc

Kaizen czyli zmiana na lepsze.   To wywodząca się z Japonii filozofia pracy – coś więcej niż zbiór reguł czy wskazówek. Kaizen to styl, t...

Kaizen czyli zmiana na lepsze. 

To wywodząca się z Japonii filozofia pracy – coś więcej niż zbiór reguł czy wskazówek. Kaizen to styl, to sposób myślenia, uczenia się i nieustannego rozwoju. Choć brzmi to mistycznie, techniki Kaizen mają jak najbardziej wymierne cele. Stosujemy je – i widzimy efekty.

Rezultatem stosowania Kaizen w organizacji pracy jest poprawa jakości pracy, skrócenie jej czasu, innowacja technologiczna, a także zmniejszenie kosztów działalności i zwiększenie motywacji pracowników. Cele te osiąga się m.in. dzięki stosowaniu sprytnych rozwiązań, unikaniu wymówek, inspirowaniu się pomysłami, które odniosły sukces, a także korygowaniu błędów na bieżąco. Jednak najważniejsze dla nas zasady Kaizen to...

1. Proste i skuteczne rozwiązania


Nie oferujemy ideału, ponieważ ideał nie istnieje, zwłaszcza w branży tak silnie związanej z emocjami i subiektywnym postrzeganiem zjawisk. Zamiast tego proponujemy rozwiązania proste – prostota jest bowiem skuteczna i niezawodna. Jeśli mamy wykonać film wizerunkowy - siadamy do scenariusza i sprawnie przelewamy na papier swoje pomysły. Następnie story board, akceptacja klienta i przystępujemy do realizacji. Nie siedzimy "po nocach" nad dopracowywaniem szczegółów - już jutro otoczenie może zmienić się o 180 stopni - wtedy nawet idealne, dokładnie rozpisane pomysły stają się nieaktualne.

2. Problemy uczą


Nie boimy się problemów. Uznajemy je za integralną część pracy. Zamiast uciekać przed nimi, wolimy stawić im czoło i wyciągnąć wnioski. Problemy bowiem uczą – i pozwalają uniknąć kłopotów w przyszłości. Nie zaprzeczamy, że zdarza się nam pomylić, ale dzięki takiemu podejściu każdy błąd popełniamy tylko raz. Mierząc się z trudnościami, stajemy się bogatsi w wiedzę i doświadczenie – i ostatecznie zamieniamy problem w sukces. Dostawca spóźnia się z dostarczeniem materiałów? Korzystamy z opcji zapasowej. Nie ma takiej? Możesz być pewny, że w przyszłych realizacjach będzie.

3. Pięć razy „dlaczego?”


Metoda 5 Why pozwala nam zgłębić każde zagadnienie i znaleźć właściwe rozwiązanie. Jak działa? Przykładowo: klient chce przerobić stronę www. Pytamy: dlaczego? Ponieważ obecna nie spełnia swojej roli. Dlaczego? Bo odstrasza klientów. Dlaczego? Jest brzydka i trudna w użyciu. Dlaczego? Winne są kolorystyka i rozkład informacji. Dlaczego? Przez agresywne kolory i brak szybkiego dostępu do informacji. Tym sposobem za pomocą pięciu pytań dowiedzieliśmy się, co stanowi problem, i jesteśmy pewni, że znajdziemy właściwe rozwiązanie. Lubimy zadawać pytania - poznajemy opinie klientów na każdym etapie realizacji zlecenia. Chcemy wiedzieć, czy projekt rozwija się w pożądanym kierunku, jeśli nie - mamy czas na dokonanie zmian.

4. Lepsza technologia dla lepszej pracy


Mówi się, że jedynym ograniczeniem dla twórcy jest wyobraźnia. W rzeczywistości wyobraźnię ogranicza technologia. Starzejący się sprzęt i nieaktualne oprogramowanie sprawiają, że nie sposób realizować koncepcji w stu procentach – a my nie zadowalamy się półśrodkami. Inwestujemy w nowoczesne wyposażenie, aby pracować szybko, urzeczywistniając nasze wizje i osiągając cele naszych klientów. Interesujemy się nowoczesnymi technologiami. Zastanawiamy się, jak wykorzystać je w marketingu. Polskie Beacony podbijają świat - nie możemy się doczekać, żeby użyć tego rozwiązania przy następnej kampanii reklamowej.

5. Innowacja nie ma końca


To naszym zdaniem najważniejsza zasad Kaizen. Mówi ona, że nie istnieje górna granica jakości. Zawsze można działać jeszcze lepiej. Wciąż się rozwijamy, wciąż uczymy, nieustannie poszukujemy lepszych rozwiązań – aby dostarczać usługi tak dobre, jak to tylko możliwe. Jesteśmy zmianą - to nasze hasło. Nadążamy za otoczeniem, wprowadzamy poprawki, korygujemy działania - nawet jeśli realizacja zlecenia już trwa.


Ideał jest nieosiągalny, ale nikt nie powiedział, że nie warto do niego dążyć!

COMMENTS

Nazwa

5Why agile agile marketing budowanie relacji kaizen klient mailing marketing metodologia planowanie reklama
false
ltr
item
Creaktive - Jesteśmy Zmianą - blog reklamowy: KAIZEN: marketingowa moc
KAIZEN: marketingowa moc
Creaktive - Jesteśmy Zmianą - blog reklamowy
http://blog.creaktive.pl/2015/01/kaizen-w-marketingu.html
http://blog.creaktive.pl/
http://blog.creaktive.pl/
http://blog.creaktive.pl/2015/01/kaizen-w-marketingu.html
true
5170805802842096299
UTF-8
Nie znaleziono postów ZOBACZ WSZYSTKIE Czytaj więcej Odpowiedz Anuluj odpowiedź Usuń Strona główna STRON POSTÓW Zobacz wszystkie POLECANE DLA CIEBIE ETYKIETA ARCHWIUM Szukaj WSZYSTKIE POSTY Nie znaleziono postów zgodnych z zapytaniem Back Home Niedziela Poniediałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Nie Pon Wt Śr Czw Pt Sob Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień Sty Lut Mar Kwi Maj Cze Lip Sie Wrz Paź Lis Gru prze chwilą 1 minutę temu $$1$$ minut temu 1 godzinę temu $$1$$ godzin temu Wczoraj $$1$$ dni temu $$1$$ tygodni temu ponad 5 tygodni temu Obserwujący Obserwuj ZAWARTOŚĆ ZABLOKOWANA Udostępnij by odblokować Zaznacz cały kod Skopiuj cały kod Cały kod został skopiowany do schowka Nie udało się skopiować kodu / tekstu - proszę użyć skrótu [CTRL]+[C] aby skopiować