Budowanie relacji z klientem. Prawdziwej.

Budowanie relacji z klientem często jest mylone z pozyskiwaniem rynku, zwiększaniem sprzedaży czy zdobywaniem nowych zamówień. A jeśli w ram...

Budowanie relacji z klientem często jest mylone z pozyskiwaniem rynku, zwiększaniem sprzedaży czy zdobywaniem nowych zamówień. A jeśli w ramach tego procesu klienta trzeba przy okazji mentalnie zmaltretować - trudno! Budowanie prawdziwej relacji z klientem to długofalowy proces, który powinien odbywać się również - a może przede wszystkim - obok produktu, zamówienia lub zlecenia.

DZIEŃ DOBRY, MAM OFERTĘ KTÓRA CIĘ URATUJE!

W dzisiejszych czasach jesteśmy osaczeni ofertami i komunikatami. To już nie jest "szum informacyjny". To jest reklamowy SPAM! Relacja firmy z klientem powstająca na tej bazie jest równie wartościowa co pierwotny przekaz. Czyli niewiele.

Marketingowcy i psycholodzy prześcigają się w tworzeniu przekazów wpływających na naszą świadomość, a przede wszystkim podświadomość. Próbują korzystać z naszych naturalnych słabości oraz ukształtowanych skrótów myślowych wyłączających świadomy proces podejmowania decyzji.

Paradoksalnie - im bardziej jesteś przekonany, że nic ani nikt Tobą nie steruje jako konsumentem - tym bardziej jesteś podatny na uleganie wpływom niezbyt-fajnej-perswazji marketingowej. Stajesz się nie tyle podmiotem w relacji marka-klient co przedmiotem. Jesteś w pewnym sensie złem koniecznym tej relacji...


[?] Zastanów się: ile razy w ostatnich 24 godzinach byłaś lub byłeś obiektem "marketingowego ataku"?
  • drugi hot-dog za 2zł
  • lekarz-aktor potwierdzający skuteczność środka przeciwbólowego
  • gumowe klapki dostępne w bardzo ograniczonej ilości
  • ubezpieczenie OC ze zniżką 20% akurat i tylko w czwartki
  • pasta do zębów, która uratuje Twoje zęby przed niespodziewanym lądowaniem w umywalce
  • kolejka na ulicy do klubu, który w środku świeci pustkami...

Każda z tych form oferty to skrzętnie przemyślany "atak" wykorzystujący sposób w jaki pracuje mózg człowieka. Wykorzystujący Twoje słabe strony. Działający z pominięciem Twojej świadomości. Przygotowujący Cię do podjęcia pozornie świadomej i przemyślanej decyzji, gdy będziesz na etapie zakupu produktu czy usługi.

AKCJA - REAKCJA

W następstwie część dociekliwych odbiorców przygotowuje sobie strategie obronną. Agresywny filtr wycinający cały "komunikacyjny SPAM". Marketing opierający swą skuteczność na  torowaniu, pozornym autorytecie, strachu, wytwarzaniu poczucia potencjalnej straty czy niezwykłej okazji budzi u tych odbiorców odruchowy opór i odrzucenie oferty. A firma czy marka, która stoi za ofertą zaczyna budzić złe emocje. Buduje się relacja z pewnością, ale negatywna.

Takimi "agresywnymi" metodami zdobywasz więc klientów nieświadomych lub tych, którzy chwilowo opuścili swoją "intelektualną gardę".  Pytanie czy w Twoim biznesie to wystarczy? I czy chcesz tak działać? Jeśli nie - to czytaj dalej!

BUDOWANIE RELACJI Z KLIENTEM

Czy to oznacza, że marketing "się kończy? Że jego skuteczność wkrótce będzie ograniczona? W żadnym wypadku! Po prostu nowoczesny marketing powinien sięgać po nowoczesne narzędzia. Odpowiednie do czasów social media i koncepcji "dobrze poinformowanego konsumenta".
  1. Nowoczesny marketing powinien korzystać m.in. z zasady give to get oraz dostarczać wartościową wiedzę
  2. Nowoczesny marketing powinien stawiać na tworzenie pozytywnych skojarzeń pomiędzy klientem a marką - bez trików i sztuczek
  3. Nowoczesny marketing powinien stawiać na wielokrotny kontakt klienta z marką  - bez osaczania i nachalności.

Do prowadzenia takiego marketingu nie jest potrzebny budżet 3,2 miliona złotych i sztab psychologów. Wystarczy dobry pomysł i na początek choćby kilkaset złotych! Pytanie jak to zrobić? Odpowiedź:


DZIEŃ KAWY! CZYLI ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA... :-)

COMMENTS

Nazwa

5Why agile agile marketing budowanie relacji kaizen klient mailing marketing metodologia planowanie reklama
false
ltr
item
Creaktive - Jesteśmy Zmianą - blog reklamowy: Budowanie relacji z klientem. Prawdziwej.
Budowanie relacji z klientem. Prawdziwej.
http://3.bp.blogspot.com/-Be_Sf-VEYZU/VgkZURkctkI/AAAAAAABhRc/LUm_XHBKyUo/s200/doctor.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-Be_Sf-VEYZU/VgkZURkctkI/AAAAAAABhRc/LUm_XHBKyUo/s72-c/doctor.jpg
Creaktive - Jesteśmy Zmianą - blog reklamowy
http://blog.creaktive.pl/2015/09/budowanie-relacji-z-klientem-prawdziwej.html
http://blog.creaktive.pl/
http://blog.creaktive.pl/
http://blog.creaktive.pl/2015/09/budowanie-relacji-z-klientem-prawdziwej.html
true
5170805802842096299
UTF-8
Nie znaleziono postów ZOBACZ WSZYSTKIE Czytaj więcej Odpowiedz Anuluj odpowiedź Usuń Strona główna STRON POSTÓW Zobacz wszystkie POLECANE DLA CIEBIE ETYKIETA ARCHWIUM Szukaj WSZYSTKIE POSTY Nie znaleziono postów zgodnych z zapytaniem Back Home Niedziela Poniediałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Nie Pon Wt Śr Czw Pt Sob Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień Sty Lut Mar Kwi Maj Cze Lip Sie Wrz Paź Lis Gru prze chwilą 1 minutę temu $$1$$ minut temu 1 godzinę temu $$1$$ godzin temu Wczoraj $$1$$ dni temu $$1$$ tygodni temu ponad 5 tygodni temu Obserwujący Obserwuj ZAWARTOŚĆ ZABLOKOWANA Udostępnij by odblokować Zaznacz cały kod Skopiuj cały kod Cały kod został skopiowany do schowka Nie udało się skopiować kodu / tekstu - proszę użyć skrótu [CTRL]+[C] aby skopiować