Zacznij planować reklamowy lot na księżyc!

Marketingowa wyprawa na... księżyc! Ostrożne szacunki? Bezpieczne założenia? Przeciętne cele? Oczywiście, to jest jakaś droga działania. C...

Marketingowa wyprawa na... księżyc!

Ostrożne szacunki? Bezpieczne założenia? Przeciętne cele? Oczywiście, to jest jakaś droga działania. Co więcej wyuczona przez lata społecznego treningu - bierz siły na zamiary, bądź ostrożny, z motyką nie wybieraj się na słońce.

Jednak takie przeciętne podejście będzie generowało przeciętne efekty. Dlatego długofalowe plany powinny być ambitne. Wielkie sukcesy i wielkie osiągnięcia z reguły powstają w wyniku połączenia ambitnych założeń, ciężkiej pracy i niezachwianej wytrwałości. Przez "osoby z zewnątrz" te efekty  są często podsumowywane w prosty sposób - "miał szczęście", "udało mu się", "z taką kasą to nie sztuka".

Chcesz trochę takiego "szczęścia" dla swojego biznesu? Nie ma problemu, mam na to receptę: zacznij planować marketingowy "lot w kosmos"...



Prosty cel: ...7 021 836 029

Planując marketingowe cele dla swojego przedsięwzięcia myśl jak Coca-Cola, jak IKEA czy jak Adidas:
  • chcę, żeby wszyscy potencjalni klienci mnie rozpoznawali
  • chcę dążyć do rynkowej dominacji przez swoją intensywną obecność
  • chcę dotrzeć do każdego mieszkańca tej planety z moim nazwiskiem, marką, produktem, usługą, ofertą
Liczba ludności na rok 2012 wg. Wikipedia to 7 021 836 029, czyli jak nic teraz jest nas jeszcze ze 300 milionów więcej. Plan realny? Niekoniecznie. Zupełnie jak Twój "lot na księżyc".

Osobiście - wolę potknąć się na inspirującym wyzwaniu niż bezproblemowo wykonać plan 103,5% ostrożnej przeciętności. Nawet jeśli marketingowe usługi Creaktive nigdy na księżyc nie dotrą - być może uda nam się zarazić reklamową skutecznością Ziemię, Europę, jeden kraj, a może jedno miasto.

Obowiązuje prosta zasada: planując ambitnie - działamy więcej i w efekcie osiągamy więcej.

 

Reklama - czyli jak być wszędzie jednocześnie

OK, zamysły fajne, ale realizacja misji na księżyc będzie kosztować "zyliard" złotych - pomyśli większość czytelników. Myślenie to być może jest racjonalne, ale fatalnie przekłada się na efekty. Na tym etapie nie określaj wszystkich etapów. Określ pierwszy krok, a co najwyżej kilka.

Zrób teraz szybki rachunek sumienia na własny użytek. Może pomoże Ci to w zdefiniowaniu pierwszego kroku?
  • mailing elektroniczny - używasz regularnie?
  • social media - regularnie budujesz społeczność wokół swoich projektów, pokazujesz swoje prace?
  • blogging - piszesz artykuły? Pokazujesz swoje zaangażowanie? 
  • mailing tradycyjny - kiedy ostatnio wysłałeś list (ten ze znaczkiem :-) do swoich klientów?
  • CRM - czy masz system do zarządzania relacjami z klientami? choćby zwykły kalendarz lub spisane kontakty - byle dało się skutecznie korzystać. 
  • networking - idąc dalej - czy efektywnie korzystasz ze swoich kontaktów i znajomości?.
  •  ...pewnie masz propozycje rozbudowania tej listy, możliwości są ogromne, nie wątpię!
To co postanowisz to będzie Twój pierwszy krok. To są działania, które wielkich kosztów nie generują. Wymagają zaangażowanie. I bez wątpienia budują wizerunek organizacji i przede wszystkim świadomość marki.

 

Teraz albo nigdy.

Obowiązuje jedna prosta zasada: zacznij działać teraz.  Nie za miesiąc. Nie za tydzień. Nie pojutrze. T-E-R-A-Z. Pierwszy krok musi mieć konkretny termin i konkretne ramy. W przeciwnym razie pozostaje Ci filmowy cytat: jutro nie umiera nigdy.

Na koniec polecam książki i audiobook'i Granta Cardone, w szczególności The 10X Rule. Niesamowita energia i motywacja. Na dziś dostępne niestety jedynie w języku angielskim.

COMMENTS

Nazwa

5Why agile agile marketing budowanie relacji kaizen klient mailing marketing metodologia planowanie reklama
false
ltr
item
Creaktive - Jesteśmy Zmianą - blog reklamowy: Zacznij planować reklamowy lot na księżyc!
Zacznij planować reklamowy lot na księżyc!
http://2.bp.blogspot.com/-4Y1XtmaIaMo/VhZDrZ3O9nI/AAAAAAABiFc/qgNSN9GV9rQ/s640/closeup_of_the_moon-wide.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-4Y1XtmaIaMo/VhZDrZ3O9nI/AAAAAAABiFc/qgNSN9GV9rQ/s72-c/closeup_of_the_moon-wide.jpg
Creaktive - Jesteśmy Zmianą - blog reklamowy
http://blog.creaktive.pl/2015/10/marketingowa-wyprawa-na-ksiezyc.html
http://blog.creaktive.pl/
http://blog.creaktive.pl/
http://blog.creaktive.pl/2015/10/marketingowa-wyprawa-na-ksiezyc.html
true
5170805802842096299
UTF-8
Nie znaleziono postów ZOBACZ WSZYSTKIE Czytaj więcej Odpowiedz Anuluj odpowiedź Usuń Strona główna STRON POSTÓW Zobacz wszystkie POLECANE DLA CIEBIE ETYKIETA ARCHWIUM Szukaj WSZYSTKIE POSTY Nie znaleziono postów zgodnych z zapytaniem Back Home Niedziela Poniediałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Nie Pon Wt Śr Czw Pt Sob Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień Sty Lut Mar Kwi Maj Cze Lip Sie Wrz Paź Lis Gru prze chwilą 1 minutę temu $$1$$ minut temu 1 godzinę temu $$1$$ godzin temu Wczoraj $$1$$ dni temu $$1$$ tygodni temu ponad 5 tygodni temu Obserwujący Obserwuj ZAWARTOŚĆ ZABLOKOWANA Udostępnij by odblokować Zaznacz cały kod Skopiuj cały kod Cały kod został skopiowany do schowka Nie udało się skopiować kodu / tekstu - proszę użyć skrótu [CTRL]+[C] aby skopiować